שערי
חליפין
שינוי אחרון: 24.3.2017
יחידות מטבעהשער
סל המטבעות
דולר3.646
אירו3.937
ליש"ט4.554
100 יין3.279

עבודות הסטודנטים שהוצגו בכינוס להנדסת מכונות 2015

בכנס ה-33 להנדסת מכונו ICME 2015 בלטה מאד נוכחותם של הסטודנטים. סטודנטים להנדסת מכונות מאוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ נשאו הרצאות, השתתפו בתצוגת הפוסטרים בכינוס, ו ל-9 סטודנטים, שהציגו עבודות הנדסיות, הוענקו תעודות הוקרה על מצוינות הנדסית.

תמונה קבוצתית של הסטודנטים המצטיינים שקיבלו בכנס תעודות הוקרה



 

 

 



אוניברסיטת תל-אביב

הסטודנטים: דניאל אורלי, אייל גינזבורג , קיבלו את התעודה גם בשם הסטודנטים הנוספים בפרויקט- שחר אביטל, אביב סולימאן, ולרי סולודוחה


 

 

 

 

 

 





הפרויקט כלל תיכנון ובניית כלי שייט בלתי מאויש, המנווט אוטונומית ומשתמש באנרגיה בלתי תלויה. כלי השייט האוטונומי החל כפרויקט גמר מאתגר ושילב שלושה צוותים שעסקו בהנעה והיגוי, מבנה ומפרש ובקרה. כלי שייט זה מסוגל כיום לנווט בעזרת מיקרו בקר ומערכת חיישנים ומנועים בין נ.צ. מוגדרות מראש, הן ע"י מנוע והן ע"י מפרש. כלי שיט בלתי מאוישים הפכו למוצר מבוקש בעולם בכלל ובקרב תעשיות ביטחוניות בפרט. כלים אלו חוסכים במשאבים, מונעים סיכון לוחמים, שומרים על חשאיות ויכולים לבצע מגוון משימות: ביון, חיפוש והצלה, סיורי גבולות ועוד. ניתן להתרשם מהדגם שנבנה לפרויקט, בתערוכה המוצגת מחוץ לאולם.


הטכניון
הסטודנט: עמית שוקרון

הפרויקט עסק בשיפור ביצועי משאבות בעזרת אמצעי בקרת זרימה פאסיביים. במהלך המחקר נבדקו ביצועי משאבות מסחריות ולאחר מכן תוכננו דגמים דומים על מנת לחקות את ביצועי המשאבות, הם הודפסו במדפסת תלת מימדית ונבדקו ביצועיהם. בשלב הסופי תוכננו דגמים בהם לקצוות הלהבים של המשאבות נוספו כנפונים, כאשר ידוע שכנפונים אלה משפרים את זרימת האוויר סביב כנפי מטוסים. המשאבות החדשות הודפסו גם הן ונבדקו ביצועיהן. לבסוף נמצא שחלק מהמשאבות החדשות אכן בעלות ביצועי שאיבה משופרים.


אוניברסיטת בן גוריון
הסטודנטים: שרודי רון, ארכפצוב קונסטנטין




 

 

 

 

 

 

 
הפרויקט עסק בתכנון וייצור לראשונה בישראל שלדת "מונוקוק" , שלדת קליפה מחומרים מרוכבים, עבור רכב מירוץ שהתחרה במירוץ פורמולה בקטגוריית Formula student באוסטריה ואיטליה. היתרון בשימוש בחומרים מרוכבים הוא קבלת חוזק וקשיחות של פלדה ויחד עם זאת הורדת משקל. בוצעו מעל 15 ניסויי חוזק שונים וביניהם כפיפה וגזירה לצורך הוכחת אקוויולנטיות השלדה לשלדת צינורות קונבנציונלית, וקבלת תכונות החומרים המרוכבים לקביעת שיכובים בכל אחד מ 6 אזורי השיכוב השונים בשלדה. במסגרת הפרויקט בוצע תכן גאומטרי לצורך התאמה לשאר המכלולים ברכב, ולאחריו בוצעו אנליזות חוזק בתוכנת Altair - Hyperworks , לצורך הוכחת עמידות בכוחות השונים הפועלים על השלדה וקבלת קשיחויות השלדה במצבי נסיעה שונים לצורך כיול דינמי.


מכללת אפקה
הסטודנט: רן בן אריה


הפרויקט כלל בניית מנהרת רוח, מתקן המשמש בעיקר לבחינת כוחות ומשטרי זרימה על דגמים בתנאי זרימה משתנה, המדמים את מצב הגופים במציאות. סוגי הניסויים המבוצעים במתקן רבים ומגוונים ומיועדים לכלי טיס, כלי תחבורה, מתקני אנרגיה ואזורים אורבניים בניסויי סביבה. הניסויים נערכים בכל השלבים, החל משלב הפיתוח של מרכיבי מערכות ומערכות משלימות, במהלך הייצור ובמהלך השירות לצורך השבחה והתייעלות. ייחודיות המנהרה נובעת מאיכות הזרימה, עוצמת רעש סביבתי נמוכה וממרכז מחקר וייעוץ תעשייתי המשלבים חוקרים מאסכולות רבות. המנהרה הותאמה לתנאי הסביבה, ועשויה מחומרים ייחודים שנבחנו בקפידה. המנהרה מכילה רכיבי מדידה איכותיים ביותר בעלי אורך חיים ארוך ורמת דיוק גבוהה.


אוניברסיטת אריאל
הסטודנט: חגי צור

הפרויקט הציג רעיון חדש, זול ומהיר להדפסת תלת מימד של מודלים גדולים בתעשיית הרכב. המדפסת תעזור ביצירת מודלים ראשוניים של עיצוב רכבים ובדיקת האווירודינמיקה של הרכב. המערכת תוכננה לבצע את כל התהליך, מפירוק המודל הממוחשב לקוביות בעזרת התוכנה ועד יציקתן במערכת המכאנית. לאחר מכן הדגם הורכב ידנית. את הקובייה ייצרו בעזרת מטריצה של פינים (5X5) בעלי תנועה לינארית למעלה ולמטה. על גביהם ייוצר משטח דינאמי המשתנה לפי כל קובייה. על גביו המערכת מזריקה פוליאוריטן לחלל רבוע ליצירת הקובייה בפועל. המערכת מתחברת לשקע חשמל ומקבלת את כל המידע ישירות מהמחשב.


מכללת סמי שמעון
הסטודנטים: ליאור בושושה, אביאל ברביבי

הפרויקט עוסק בתכנון ופיתוח מערכת מכטרונית המתריעה על מצוקת תינוק הלכוד ברכב ללא השגחת מבוגר, וכמו כן פועלת להטבת תנאי פנים. הפרויקט נולד בשל המגמה ההולכת וגוברת שבה תינוקות רבים איבדו את חייהם ברכב, לצערנו הרב. המערכת בנויה משני חלקים, פד ישיבה ובתוכו חיישן לחץ המזהה נוכחות של תינוק עליו, פד זה מותאם לכלל מושבי הבטיחות של ילדים לרכבים השונים. החלק השני, מורכב מבקר חכם ובו נמצא חיישן טמפרטורה. ברגע שחיישן זה מזהה חום מסוכן ברכב ובנוסף נמצא תינוק על פד הישיבה, המערכת נכנסת לפעולה ומבצעת שלוש פעולות: פתיחת חלונות הרכב, צפירה לסירוגין של צופר הרכב ושליחת SMS למספר שהוגדר מראש.

שלח לחבר
שתף


 


Google