הפוך לעמוד הבית
מכון התקנים הישראלי  מכון התקנים הישראלי
wfeo  World Federation
of Engineering Organizations
מנורה מבטחים פיננסים   מנורה מבטחים פיננסים
הבנק הבינלאומי הראשון  הבנק הבינלאומי

שערי
חליפין
שינוי אחרון: 28.3.2017
יחידות מטבעהשער
סל המטבעות
דולר3.616
אירו3.924
ליש"ט4.540
100 יין3.272

הצלחה ליוזמת לשכת המהנדסים למיסוד הכשרה אקדמית בישראל למהנדסי רכב
לראשונה בישראל תיפתח בשנת הלימודים האקדמית החדשה כיתת לימוד אקדמית במסלול של מהנדסי רכב. בכיתה, שתפתח במכללת אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב - ילמדו 40 סטודנטים.

חששות מנהלי המכללה למיעוט מועמדים ללימודי הנדסת רכב התבדו תוך זמן קצר. יותר מ-150 סטודנטים התחרו על הזכות להתקבל למסלול לימודים אקדמי-הנדסי חדש זה, שנפתח ביוזמה משותפת של לשכת המהנדסים, אגף הרכב במשרד התחבורה ומכללת אפקה.
כך גילה מהנדס שמואל בן ארי, יו''ר הענף להנדסת רכב בלשכת המהנדסים, בפתיחת הכינוס השמיני למערכות רכב וחלפים, שנערך ב-19 במאי 2011 במרכז הכנסים שבכפר המכביה ברמת-גן.

"לשכת המהנדסים הייתה קטליזטור מרכזי בנושא זה'', סיפר שמואל בן ארי. "במשך שנים אנחנו מנסים לדחוף את נושא לימודי הנדסת הרכב בישראל, ולצערנו האוניברסיטאות והמכללות הפנו לנו 'כתף קרה'. מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ רק בטכניון מקיימים לימודי הנדסת רכב, אבל רק לתואר שני לבוגרי הפקולטה להנדסת מכונות. מכללת אפקה, שהיא אוניברסיטה מוכרת לכל דבר ויש בה כ-600 סטודנטים בפקולטה להנדסת מכונות, נטלה על עצמה את האתגר, והחל מאוקטובר 2011 תכשיר בוגרים להנדסת מכונות עם התמחות בהנדסת רכב, במטרה להכשיר מהנדסי רכב החסרים מאוד במדינה".

"זאת תהיה תרומה משמעותית מאוד לשוק הרכב הישראלי. לנו היה ברור מלכתחילה שתהיה היענות גדולה ללימודי הנדסת רכב, שכן כיום הנדסת הרכב היא מקצוע היי-טק, שבו כמעט הכל ממוחשב. זוהי בשורה לכל בעלי הרכב בישראל, שכן בעוד חמש עד עשר שנים יהיה בארץ דור חדש, נחשוני, של מהנדסי רכב''.

מהנדס אבנר פלור, מנהל בכיר באגף הרכב במשרד התחבורה, דיווח בכינוס כי לאחר שמשרדי התחבורה והחינוך בשיתוף צה"ל, איגודי יבואני הרכב והמוסכים יחד עם רשתות החינוך המקצועי, ביצעו בשנה וחצי האחרונות היערכות מסיבית לפתיחת כיתות לימוד ברשתות לימוד של משרד החינוך במערכות הנדסיות ממוחשבות עם התמחות באוטוטק, אישר משרד החינוך לאחרונה תכנית חומש ללימודי טכנאות רכב מכיתות ט' עד כיתות י''ג בבתי הספר המקצועיים. מאחר שמערכות הרכב החדשות והמתוחכמות מחייבות את שירותי תחזוקת הרכב להעלות את הידע המקצועי והידע הטכני של המטפלים ברכב, הוחלט להקים מגמת "אוטוטק'' בבתי הספר התיכוניים המקצועיים, שתכשיר את בוגריה להבין ולנתח את מערכות הרכב החדישות.
בוגרי המגמה יוכלו לזכות באחד משלושת התארים הבאים: בוגר אוטוטק, טכנאי אוטוטק או הנדסאי אוטוטק. כל המסלולים יאפשרו לבוגריהם להשלים את לימודיהם לתואר אקדמי בהנדסת רכב. בוגרי המגמה שימצאו מתאימים יוכלו גם לשרת בצה''ל בהדרכת טכנאי רכב ולאחר מכן להשתלב בתעסוקה במאות מפעלים של יצרני מערכות רכב ישראלים העוסקים בפיתוח, תכנון וייצור היישר לפסי הייצור של יצרני הרכב העולמיים.
בשנת הלימודים הבאה, בישר אבנר פלור, ייפתחו בארץ ארבע כיתות לימוד במגמת האוטוטק, כשהמטרה היא להגיע בשנת הלימודים 2017-2016 ל-32 כיתות כאלה, שבוגריהן יתרמו תרומה חשובה לקליטת כלי רכב חדישים.
שלח לחבר
שתף





 

 

 

 

 

 
Google