הפוך לעמוד הבית
מכון התקנים הישראלי  מכון התקנים הישראלי
wfeo  World Federation
of Engineering Organizations
מנורה מבטחים פיננסים   מנורה מבטחים פיננסים
הבנק הבינלאומי הראשון  הבנק הבינלאומי

שערי
חליפין
שינוי אחרון: 28.3.2017
יחידות מטבעהשער
סל המטבעות
דולר3.616
אירו3.924
ליש"ט4.540
100 יין3.272

סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת בן-גוריון מתחרים בתכנון, בניית ונהיגת מכונית מרוץ

מאת: אלי תבור

קבוצת המרוצים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המכונה
BGR – Ben-Gurion Racing
, המורכבת מ-30 סטודנטים ללימודי תואר ראשון במחלקה להנדסת מכונות, מתכננת, תייצר ואף תתחרה מול קבוצות סטודנטים ממדינות אחרות, במכונית מרוץ תיקנית מדגם "פורמולה''. כל הנ"ל במסגרת פרויקט סטודנטיאלי בינלאומי לבניית מכוניות מרוץ כאלה.
כך דיווח הסטודנט להנדסה
תמיר פלצ'ינסקי
מאוניברסיטת באר-שבע, בכינוס ה-30 להנדסת רכב בישראל. הסטודנטים ישתתפו בפרויקט זה במסגרת פרויקט גמר התואר שלהם בהנדסת מכונות. בתחרות המרוצים בה ישתתפו הם ייצגו את ישראל ואת האוניברסיטה הדרומית.



 

 

 

 

 

 

 

בתמונה: צוות קבוצת המרוצים של מכונית ה"פורמולה'' מאוניברסיטת באר-שבע עם דגם של מכונית המרוץ

איגוד מהנדסי הרכב האמריקאי SAE, ארגון מהנדסי הרכב הגדול בעולם, מארגן מדי שנה תחרויות שונות המיועדות לסטודנטים להנדסת מכונות ורכב, כאשר התחרות היוקרתית ביותר היא תחרות ה"פורמולה SAE". זוהי תחרות הנדסית שבה נדרשים צוותי סטודנטים לתכנן, לייצר וכמובן להתחרות במכונית מרוץ חד-מושבית מטיפוס "פורמולה''. התחרות מתקיימת מדי שנה בשמונה מדינות שונות ברחבי העולם (כמו ארה"ב, איטליה, אנגליה ועוד), ולוקחים בה חלק יותר מ-330 צוותי סטודנטים מ-300 אוניברסיטאות. ישראל לא השתתפה עד כה בפרויקט זה.

הצוות הבאר-שבעי אמור להשתתף בתחרות שתיערך באיטליה בחודש ספטמבר 2011. כל צוות סטודנטים המשתתף בתחרות צריך לנהל תהליך שלם של פיתוח המוצר ההנדסי הזה, החל משלב התכנון ועד לייצור וההרכבה, זאת בנוסף לאחריות גיוס המשאבים תוך ניהול נכון שיבטיח עמידה ביעדים.
התחרות היא בעיקרה תחרות בהנדסה תוך שימת דגש על תכן הנדסי יצירתי ונכון, אך גם על תכנון כלכלי, אופן הצגת הפרויקט וכמובן אירועים דינאמיים הבוחנים את ביצועי הרכב.

קבוצת המרוצים של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע נמצאת בימים אלו בשלבי התכנון הסופיים של רכב ה"פורמולה" הראשון מתוצרתה, המשלב מספר חידושים בנושא הנדסת הרכב ואשר כולו תכנון כחול-לבן מקורי. בקבוצה 11 צוותי תכנון וניהול. כל צוות מונחה על-ידי מומחה בתחום הרלוונטי מהתעשייה ומהאקדמיה, כמו מתלים, מנוע, גלגלים וכו'.

תמיר פלצ'ינסקי מקווה להגיע עם הפרויקט הזה הכי רחוק שאפשר, ולהפוך את באר-שבע לנושאת בשורת מרוצי המכוניות בארץ. "אני רוצה לבנות אצלנו במעבדה מפעל רכב קטן, שמתכנן ובונה מכוניות מרוץ עם כל הכלים הנחוצים לשם כך. להרים כל תחילת שנה קבוצה של סטודנטים משנה ד', שיחד עם סטודנטים מתנדבים משנים ב' ו-ג', יבנו בתוך חצי שנה רכב חדש, יטוסו לתחרות בחו"ל ועם הזמן גם ינצחו בה'', אמר.


שלח לחבר
שתף





 

 

 

 

 

 
Google